Website Translator
مرحبا بكم في موقع تاج منال الأمنيات
متصفح Firefox/Microsoft Edge
المواضيع الأكثر شعبية
المواضيع الأكثر نشاطاً
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 6 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 6 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحثلا أحد
أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 206 بتاريخ الإثنين 27 مارس - 13:30:11
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 98 عُضو.آخر عُضو مُسجل هو yasmeen فمرحباً به.
أعضاؤنا قدموا 2452 مساهمة في هذا المنتدى في 1391 موضوع
رحمان رحيم
عبادالخالق.الرحمان.الرحيم.البديع.الجميل.القوي Servants of the Creator, the Compassionate, the Merciful, the wonderful, the beautiful, the powerful
تاج المنال في سبيل تحقيق الأمنيات السعيدة Crown For Fetched Cr awn * Diversity in achieving happy wishes
احلى منتدى
حقوق المنتدى
موقع تاج منال الأمنيات @ جميع الحقوق محفوظة لأصحاب المواضيع والمعلومات ™ 2016/2024
الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
صفحة 1 من اصل 1
الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاضرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
The world, place and time through generations are past, present and future! The separation road to the light
الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية !!
*دنية العجائب فليس كل مايلمع ذهب وليس كل ماهو جميل فهو طيب ... *والدنيا هي كالشريط الوثائقي للسيرة الذاتية لكل شخص وافعل ماتشاء فإنك ميت وإنك محاسب على كل الحياة ... *ولايحزنك كثرة الذل والخسران في الأول ولاكن العيب أن تبقى كذالك ويضرك الذل والخسران الاخير فقد يكون عذاب مذل وخسران ابدي ، والتوبة والإستقامة على الخير والمنفعة هي سبيل النجاة والنجاح بإذن الله القادر على كل شيئ والحمد لله رب العالمين.
...
The world, the place and time through generations are past, debated and future !! *The world of wonders is not everything that shines gold and not all that is beautiful. The last humiliation and loss may be humiliating torment and eternal loss, and repentance and straightness on good and benefit are the way of salvation and success, God willing, who is capable of everything, praise be to God, Lord of the worlds.
رد: الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
* الإسلام بفهم القران الكريم وإتباع سنة الرسول الأمين سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام وأصحابه الأخيار بفهم منهج الأمة.
*قال ابوبكر الصديق رضي الله عنه ؛ من كان يعبد محمَّداً؛ فإِنَّ محمداً قد مات، ومن كان يعبد الله؛ فإِنَّ الله حيٌّ لا يموت.
*قال ابوبكر الصديق رضي الله عنه ؛ من كان يعبد محمَّداً؛ فإِنَّ محمداً قد مات، ومن كان يعبد الله؛ فإِنَّ الله حيٌّ لا يموت.
* تقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال وان يشفع لنا يوم الحساب ويرزقنا نعيم الجنة والنجاة من العذاب وهو القادر على ذالك ... والحمد لله رب العالمين.
***
* Islam by understanding the Holy Qur’an and following the Sunnah of the faithful Messenger, our master Muhammad, peace be upon him and its good companions, by understanding the nation’s approach. *Abu Bakr Al -Siddiq, may God be pleased with him, said; Whoever worshiped Muhammad; For Muhammad has died, and whoever worshiped God; For God is alive and does not die. * May God accept from us and from you the good of the deeds and to intercede for us on the day of reckoning, and grant us the bliss of heaven and survival of torment, and he is able to do so ... Praise be to God, Lord of the worlds.
رد: الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
الله#الله ربنا وليس غير الله معبودنا ولانعظم احدا عليه غير محبة إليه ولانقدس أحدا من المخلوقين غير محبتا وخوفا وطمعا إليه ولا اكبر ولااعظم من الله خالق واحد احد صمد ونحمده ونقدسه جلا جلاله عظم شأنه وتقدسة أسمائه وغلب اعجازه وتعالة كلماته واستبان طريقه على الحق وتباهى نوره للخير فزهق الباطل بإذنه وزاد المؤمن إيمانا وإتباعا ... فالحمد لله على نعمة الإسلامي .
رد: الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
عدل سابقا من قبل تاج منال الأمنيات في السبت 1 يوليو - 8:03:27 عدل 1 مرات (السبب : دنيا العجائب * Donia of wonders)
رد: الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
اللَّهُمَّ لَكَ أَسْلَمْتُ وَبِكَ آمَنْتُ، وَعَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْكَ أَنَبْتُ وَبِكَ خَاصَمْتُ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِعِزَّتِكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تُضِلَّنيِ، أَنْتَ الْحَيُّ الَّذِي لَا يَمُوتُ...
ﺍﻟﻠﻬﻢ إﻧﻲ ﺃﺳﺄﻟﻚ ﺍﻟﺜﺒﺎﺕ ﻓﻲ ﺍﻷﻣﺮ ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﺍﻟﻌﺰﻳﻤﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺷﺪ ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﺷﻜﺮ ﻧﻌﻤﺘﻚ ﻭﺣﺴﻦ ﻋﺒﺎﺩﺗﻚ...
ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﻟﺴﺎنا ﺻﺎﺩﻗﺎ ﻭﻗﻠﺒﺎ ﺳﻠﻴﻤﺎ ﺧﺎﺷﻌﺎ ﻭﺃﻋﻮﺫ ﺑﻚ ﻣﻦ ﺷﺮ ﻣﺎ ﺗﻌﻠﻢ...
ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﻣﻦ ﺧﻴﺮ ﻣﺎ ﺗﻌﻠﻢ، ﻭﺃﺳﺘﻐﻔﺮﻙ ﻣﻤﺎ ﺗﻌﻠﻢ ﺇﻧﻚ ﺃﻧﺖ ﻋﻼﻡ ﺍﻟﻐﻴﻮﺏ.
#اللهم_آمين
ﺍﻟﻠﻬﻢ إﻧﻲ ﺃﺳﺄﻟﻚ ﺍﻟﺜﺒﺎﺕ ﻓﻲ ﺍﻷﻣﺮ ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﺍﻟﻌﺰﻳﻤﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺷﺪ ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﺷﻜﺮ ﻧﻌﻤﺘﻚ ﻭﺣﺴﻦ ﻋﺒﺎﺩﺗﻚ...
ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﻟﺴﺎنا ﺻﺎﺩﻗﺎ ﻭﻗﻠﺒﺎ ﺳﻠﻴﻤﺎ ﺧﺎﺷﻌﺎ ﻭﺃﻋﻮﺫ ﺑﻚ ﻣﻦ ﺷﺮ ﻣﺎ ﺗﻌﻠﻢ...
ﻭﺃﺳﺄﻟﻚ ﻣﻦ ﺧﻴﺮ ﻣﺎ ﺗﻌﻠﻢ، ﻭﺃﺳﺘﻐﻔﺮﻙ ﻣﻤﺎ ﺗﻌﻠﻢ ﺇﻧﻚ ﺃﻧﺖ ﻋﻼﻡ ﺍﻟﻐﻴﻮﺏ.
#اللهم_آمين
***
Oh God, I ask you to prove the matter and ask you with determination in the guidance, and I ask you, thank you, your goodness and goodness ... And I asked you for a sincere and a heart that is safe, and I will seek you from what you know ... And I ask you about what you know, and I will forgive you what you know that you are the gay. #Amen
رد: الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
عن أبي كبشة عمرو بن سعد الأنماري -رضي الله عنه- مرفوعاً: «ثلاثة أقسم عليهن، وأحدثكم حديثاً فاحفظوه: ما نقص مال عبد من صدقة، ولا ظلم عبد مظلمة صبر عليها إلا زاده الله عزًا، ولا فتح عبد باب مسألة إلا فتح الله عليه باب فقر -أو كلمة نحوها- وأحدثكم حديثًا فاحفظوه»، قال: «إنما الدنيا لأربعة نفر: عبد رزقه الله مالاً وعلمًا، فهو يتقي فيه ربه، ويَصِلُ فيه رحمه، ويعلم لله فيه حقًا، فهذا بأفضل المنازل. وعبد رزقه الله علما، ولم يرزقه مالاً، فهو صادق النية، يقول: لو أن لي مالا لَعَمِلْتُ بعمل فلان، فهو بنيته، فأجرهما سواء. وعبد رزقه الله مالاً، ولم يرزقه علما، فهو يخبط في ماله بغير علم، لا يتقي فيه ربه، ولا يصل فيه رحمه، ولا يعلم لله فيه حقًا، فهذا بأخبث المنازل. وعبد لم يرزقه الله مالاً ولا علمًا، فهو يقول: لو أن لي مالا لعملت فيه بعمل فلان، فهو بنيته، فوزرهما سواء».
صحيح رواه الترمذي
شرح الحديث :
ثلاث خصال حلف النبي -صلى الله عليه وسلم- عليها، وحدثهم بحديث آخر, أما الخصال الثلاث فهي:
1- ما نقص مال عبد من صدقة. أي: بركته من أجل إعطاء الصدقة.
2- ولا ظُلِمَ عبد مظْلمَة فصبر عليها إلا زاده الله بها عزاً. أي مظلمة ولو كان متضمناً لنوع من المذلة إلا أعزه الله بها ويذل الظالم.
3- ولا فتح عبد على نفسه باب سؤال الناس لا لحاجة وضرورة بل لقصد غنى وزيادة إلا أفقره الله بأن فتح له باب احتياج آخر أو سلب عنه ما عنده من النعمة.
ثم ذكر أن الدنيا لأربعة أصناف:
1- عبد رزقه الله مالا وعلما، فهو يتقي بأن يصرف هذا المال في مصرفه الصحيح، وبعمل بعلمه، ويَصِلُ رحمه، فهذا بأفضل المنازل.
2- عبد رزقه الله علما، ولم يرزقه مالا، فهو صادق النية، يقول: لو كان لي مال لَعَمِلْتُ مثل عمل العبد الأول، فهو بنيته، فأجرهما سواء.
3- عبد رزقه الله مالا، ولم يرزقه علما، فهو يخبط في ماله بغير علم، لا يتقي فيه ربه، ولا يصل فيه رحمه، ولا يعلم لله فيه حقا، فهذا بأخبث المنازل.
4- عبد لم يرزقه الله مالا ولا علما، فهو يقول: لو كان لي مال لعملت فيه مثل عمل العبد الثالث، فهو بنيته، فوزرهما أي إثمهما سواء.
معاني الكلمات :
ثلاثة أي: ثلاث خصال.
مَظلمة هي ما يطلبه عند الظالم.
نفر ما بين الثلاثة إلى العشرة.
فوائد من الحديث :
جواز الحلف على الشيء لتأكده أو نزع شبهة في قلب السامع دون أن يستحلف .
الحث على الصبر وتحمل الشدائد وعدم رد الظلم بمثله .
من ترك شيئاً لله وهو قادر عليه جزاه الله خيراً بعمله4: يظهر أثر العفو والصفح عزاً ورفعة وكرامة في الدنيا والآخرة .
التحذير من المسألة لغير حاجة وأنها تفتح باب فقر .
بيان أقسام أهل الدنيا .
الحض على العلم والعمل مع الإخلاص فيهما .
الحث على صلة الأرحام .
المال بلا علم يؤدي إلى التهلكة والعلم بلا خوف من الله يؤدي إلى غضب الله -تعالى- .
المرء يثاب على الإرادة الجازمة وإن عجز عن القيام بالفعل .
المراجع :
الجامع الكبير (سنن الترمذي), محمد بن عيسى الترمذي,
صحيح الجامع وزيادته,
: محمد ناصر الدين الألباني, الناشر:
بهجة الناظرين شرح رياض الصالحين, تأليف: سليم بن عيد الهلالي, دار ابن الجوزي.
مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح, تأليف: علي بن سلطان محمد الملا الهروي القاري, الناشر: دار الفكر, ط1 عام 1422ه.
...
On the authority of Abu Kabsha, Amr bin Saad Al -Animari - may God be pleased with him - with a chain of transmission: “Three swear to them, and I spoke to you recently, so keep it: The money of a slave was lost from charity, and the injustice The chapter of poverty - or a word towards it - and I spoke to you recently, so keep it. And Abd al -Razzah, may God give him knowledge, and did not give him money, for he is sincere in intention. And the servant of God, may God bless him, did not give him a knowledge, as he is fractured in his money without knowledge, his Lord does not fear him, and he does not reach his mercy, and he does not know God in it, for this is the malice of the houses. And a servant, God did not give him money or knowledge, because he says: If I had money, I would have worked in it so and so, then it is his intention, and they will be equal to them. Correct narrated by Al -Tirmidhi The hadith explanation: Three qualities of the Prophet’s alliance - may God bless him and grant him peace - and spoke to them with another hadith, while the three qualities are: 1- The slave’s money was not charity. That is, his blessing in order to give charity. 2- There is no injustice to Abdo That is, dark, even if it contains a kind of humiliation, but God cherishes it and humiliates the oppressor. 3- And no servant opened the door of asking the people, not for need and necessity, but for the intention of richness and increase, except that God has improved it by opening the door of another need or robbing him of his grace. Then he mentioned that the world is for four varieties: 1- A servant, may God bless him, money and knowledge. 2- A servant of God, knowing him, and he did not give him money, for he is sincere in the intention. 3- A servant of God, may God bless him, and did not give him a knowledge, as he flounders in his money without knowledge, his Lord does not fear him, and he does not reach his mercy, and he does not know God in it, for this is the malice of the homes. 4- A slave that God did not give him money or knowledge, as he says: If I had money, I would have worked in it like the work of the third servant, then it is his intention, and they will be their iniquity. Word's meaning : Three, that is: three qualities. Dark is what he asks for the oppressor. Between the three to ten. Benefits from the hadith: It is permissible to swear to the thing to make sure or remove a suspicion in the heart of the listener without swearing. Urging patience, carry adversity, and not restore injustice. Whoever leaves something to God and is capable of him, may God reward him with good with his work 4: The effect of forgiveness and forgiveness appears, glory, and dignity in this world and the hereafter. Warning about the issue without need and it opens the door of poverty. Explaining the sections of the people of the world. Injoin knowledge and work with sincerity in them. Urging the wombs. Money without knowledge leads to perish and knowledge without fear of God leads to the wrath of God Almighty. One is rewarded for firm will, even if he is unable to do. the reviewer : The Great Mosque (Sunan Al -Tirmidhi), Muhammad bin Isa Al -Tirmidhi, It is true and increased the mosque, : Muhammad Nasser al -Din al -Albani, the publisher: The joy of the viewers, explained Riad Al -Salihin, authored by: Salim bin Eid Al -Hilali, Dar Ibn Al -Jawzi. The keys explained the Mishkat al -Masbah, authored by: Ali bin Sultan Muhammad al -Mulla al -Harwi al -Qari, publisher: Dar Al -Fikr, 1st edition, 1422 AH.
صحيح رواه الترمذي
شرح الحديث :
ثلاث خصال حلف النبي -صلى الله عليه وسلم- عليها، وحدثهم بحديث آخر, أما الخصال الثلاث فهي:
1- ما نقص مال عبد من صدقة. أي: بركته من أجل إعطاء الصدقة.
2- ولا ظُلِمَ عبد مظْلمَة فصبر عليها إلا زاده الله بها عزاً. أي مظلمة ولو كان متضمناً لنوع من المذلة إلا أعزه الله بها ويذل الظالم.
3- ولا فتح عبد على نفسه باب سؤال الناس لا لحاجة وضرورة بل لقصد غنى وزيادة إلا أفقره الله بأن فتح له باب احتياج آخر أو سلب عنه ما عنده من النعمة.
ثم ذكر أن الدنيا لأربعة أصناف:
1- عبد رزقه الله مالا وعلما، فهو يتقي بأن يصرف هذا المال في مصرفه الصحيح، وبعمل بعلمه، ويَصِلُ رحمه، فهذا بأفضل المنازل.
2- عبد رزقه الله علما، ولم يرزقه مالا، فهو صادق النية، يقول: لو كان لي مال لَعَمِلْتُ مثل عمل العبد الأول، فهو بنيته، فأجرهما سواء.
3- عبد رزقه الله مالا، ولم يرزقه علما، فهو يخبط في ماله بغير علم، لا يتقي فيه ربه، ولا يصل فيه رحمه، ولا يعلم لله فيه حقا، فهذا بأخبث المنازل.
4- عبد لم يرزقه الله مالا ولا علما، فهو يقول: لو كان لي مال لعملت فيه مثل عمل العبد الثالث، فهو بنيته، فوزرهما أي إثمهما سواء.
معاني الكلمات :
ثلاثة أي: ثلاث خصال.
مَظلمة هي ما يطلبه عند الظالم.
نفر ما بين الثلاثة إلى العشرة.
فوائد من الحديث :
جواز الحلف على الشيء لتأكده أو نزع شبهة في قلب السامع دون أن يستحلف .
الحث على الصبر وتحمل الشدائد وعدم رد الظلم بمثله .
من ترك شيئاً لله وهو قادر عليه جزاه الله خيراً بعمله4: يظهر أثر العفو والصفح عزاً ورفعة وكرامة في الدنيا والآخرة .
التحذير من المسألة لغير حاجة وأنها تفتح باب فقر .
بيان أقسام أهل الدنيا .
الحض على العلم والعمل مع الإخلاص فيهما .
الحث على صلة الأرحام .
المال بلا علم يؤدي إلى التهلكة والعلم بلا خوف من الله يؤدي إلى غضب الله -تعالى- .
المرء يثاب على الإرادة الجازمة وإن عجز عن القيام بالفعل .
المراجع :
الجامع الكبير (سنن الترمذي), محمد بن عيسى الترمذي,
صحيح الجامع وزيادته,
: محمد ناصر الدين الألباني, الناشر:
بهجة الناظرين شرح رياض الصالحين, تأليف: سليم بن عيد الهلالي, دار ابن الجوزي.
مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح, تأليف: علي بن سلطان محمد الملا الهروي القاري, الناشر: دار الفكر, ط1 عام 1422ه.
...
On the authority of Abu Kabsha, Amr bin Saad Al -Animari - may God be pleased with him - with a chain of transmission: “Three swear to them, and I spoke to you recently, so keep it: The money of a slave was lost from charity, and the injustice The chapter of poverty - or a word towards it - and I spoke to you recently, so keep it. And Abd al -Razzah, may God give him knowledge, and did not give him money, for he is sincere in intention. And the servant of God, may God bless him, did not give him a knowledge, as he is fractured in his money without knowledge, his Lord does not fear him, and he does not reach his mercy, and he does not know God in it, for this is the malice of the houses. And a servant, God did not give him money or knowledge, because he says: If I had money, I would have worked in it so and so, then it is his intention, and they will be equal to them. Correct narrated by Al -Tirmidhi The hadith explanation: Three qualities of the Prophet’s alliance - may God bless him and grant him peace - and spoke to them with another hadith, while the three qualities are: 1- The slave’s money was not charity. That is, his blessing in order to give charity. 2- There is no injustice to Abdo That is, dark, even if it contains a kind of humiliation, but God cherishes it and humiliates the oppressor. 3- And no servant opened the door of asking the people, not for need and necessity, but for the intention of richness and increase, except that God has improved it by opening the door of another need or robbing him of his grace. Then he mentioned that the world is for four varieties: 1- A servant, may God bless him, money and knowledge. 2- A servant of God, knowing him, and he did not give him money, for he is sincere in the intention. 3- A servant of God, may God bless him, and did not give him a knowledge, as he flounders in his money without knowledge, his Lord does not fear him, and he does not reach his mercy, and he does not know God in it, for this is the malice of the homes. 4- A slave that God did not give him money or knowledge, as he says: If I had money, I would have worked in it like the work of the third servant, then it is his intention, and they will be their iniquity. Word's meaning : Three, that is: three qualities. Dark is what he asks for the oppressor. Between the three to ten. Benefits from the hadith: It is permissible to swear to the thing to make sure or remove a suspicion in the heart of the listener without swearing. Urging patience, carry adversity, and not restore injustice. Whoever leaves something to God and is capable of him, may God reward him with good with his work 4: The effect of forgiveness and forgiveness appears, glory, and dignity in this world and the hereafter. Warning about the issue without need and it opens the door of poverty. Explaining the sections of the people of the world. Injoin knowledge and work with sincerity in them. Urging the wombs. Money without knowledge leads to perish and knowledge without fear of God leads to the wrath of God Almighty. One is rewarded for firm will, even if he is unable to do. the reviewer : The Great Mosque (Sunan Al -Tirmidhi), Muhammad bin Isa Al -Tirmidhi, It is true and increased the mosque, : Muhammad Nasser al -Din al -Albani, the publisher: The joy of the viewers, explained Riad Al -Salihin, authored by: Salim bin Eid Al -Hilali, Dar Ibn Al -Jawzi. The keys explained the Mishkat al -Masbah, authored by: Ali bin Sultan Muhammad al -Mulla al -Harwi al -Qari, publisher: Dar Al -Fikr, 1st edition, 1422 AH.
رد: الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
( غمسة واحدة !! )
الناس في هذه الدنيا ما بين : مبتلى ومعافى ، وصحيح وسقيم ، وغني وفقير ، وسعيد وحزين ، وظالم ومظلوم ، وكل ذلك إلى أجل محتوم ، ووقت معلوم ، لا يملك أحد تأخيره ولا رده ، ومع أول غمسة في الجنة أو النار يذهب هذا كله ويزول ، ولا يبقى منه أثر .
فبعد أول غمسة في النار ينسى أنعم أهل الأرض - ممن ولد وفي فمه ملعقة من ذهب - رفاهيته ونعيمه طوال حياته ، حالفا بالله أنه لم ير خيرا قط .
وبعد أول غمسة في الجنة تذهب الهموم والغموم ، والفقر والمرض ، والابتلاء والشدائد ، والظلم والقهر ، والآلام والأحزان ، ويحلف ذلك المبتلى المؤمن أنه لم ير بؤسا ولا شدة قط !
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " يؤتى يوم القيامة بأنعم أهل الدنيا من الكفار، فيقال: اغمسوه في النار غمسة، فيغمس فيها، ثم يخرج، ثم يقال له: أي فلان، هل أصابك نعيم قط؟ فيقول: لا، ما أصابني نعيم قط.
ويؤتى بأشد المؤمنين ضرا وبلاء، فيقال: اغمسوه غمسة في الجنة، فيغمس فيها غمسة، فيقال له: أي فلان، هل أصابك ضر قط أو بلاء؟ فيقول: ما أصابني قط ضر ولا بلاء"
#منقول
...
(One cloud !!) People in this world are between: afflicted and well -known, correct and valuable, rich and poor, happy and sad, unjust and oppressed, and all of this for an inevitable period, and a known time, no one has his delay or response, and with the first immersion in heaven or fire all this goes and goes away, And there is no effect from it. After the first immersion in the fire, he forgot the blessing of the people of the earth - who was born in his mouth a spoon of gold - his well -being and his bliss throughout his life, they have never seen goodness. After the first immersion in heaven, worries, dazzling, poverty, disease, affliction and adversity, injustice and oppression, pain and sorrows go, and that the believer's affliction swears that he had never seen misery or severity! The Messenger of God, may God’s prayers and peace be upon him, said: “On the Day of Resurrection, the people of the world will be brought from the infidels, so he said: They dip it in the fire, and it will be dipped in it, then it comes out, then it is said to him: That is, so -and -so. cat. And he brings the most harmful and misfortune, and he said: They dip him in height in heaven, so he dipped in it, and he is said to him: That is, so -and -so, has you ever afflicted or caused? He says: I have never been harmful and no calamity. #Transported
الناس في هذه الدنيا ما بين : مبتلى ومعافى ، وصحيح وسقيم ، وغني وفقير ، وسعيد وحزين ، وظالم ومظلوم ، وكل ذلك إلى أجل محتوم ، ووقت معلوم ، لا يملك أحد تأخيره ولا رده ، ومع أول غمسة في الجنة أو النار يذهب هذا كله ويزول ، ولا يبقى منه أثر .
فبعد أول غمسة في النار ينسى أنعم أهل الأرض - ممن ولد وفي فمه ملعقة من ذهب - رفاهيته ونعيمه طوال حياته ، حالفا بالله أنه لم ير خيرا قط .
وبعد أول غمسة في الجنة تذهب الهموم والغموم ، والفقر والمرض ، والابتلاء والشدائد ، والظلم والقهر ، والآلام والأحزان ، ويحلف ذلك المبتلى المؤمن أنه لم ير بؤسا ولا شدة قط !
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " يؤتى يوم القيامة بأنعم أهل الدنيا من الكفار، فيقال: اغمسوه في النار غمسة، فيغمس فيها، ثم يخرج، ثم يقال له: أي فلان، هل أصابك نعيم قط؟ فيقول: لا، ما أصابني نعيم قط.
ويؤتى بأشد المؤمنين ضرا وبلاء، فيقال: اغمسوه غمسة في الجنة، فيغمس فيها غمسة، فيقال له: أي فلان، هل أصابك ضر قط أو بلاء؟ فيقول: ما أصابني قط ضر ولا بلاء"
#منقول
...
(One cloud !!) People in this world are between: afflicted and well -known, correct and valuable, rich and poor, happy and sad, unjust and oppressed, and all of this for an inevitable period, and a known time, no one has his delay or response, and with the first immersion in heaven or fire all this goes and goes away, And there is no effect from it. After the first immersion in the fire, he forgot the blessing of the people of the earth - who was born in his mouth a spoon of gold - his well -being and his bliss throughout his life, they have never seen goodness. After the first immersion in heaven, worries, dazzling, poverty, disease, affliction and adversity, injustice and oppression, pain and sorrows go, and that the believer's affliction swears that he had never seen misery or severity! The Messenger of God, may God’s prayers and peace be upon him, said: “On the Day of Resurrection, the people of the world will be brought from the infidels, so he said: They dip it in the fire, and it will be dipped in it, then it comes out, then it is said to him: That is, so -and -so. cat. And he brings the most harmful and misfortune, and he said: They dip him in height in heaven, so he dipped in it, and he is said to him: That is, so -and -so, has you ever afflicted or caused? He says: I have never been harmful and no calamity. #Transported
رد: الدنيا والمكان والزمان عبر الأجيال ماضية وحاظرة ومستقبلية ! والطريق الفاصل الى النور
:red_circle: 《إن الله إذا أراد بعبدٍ خيراً سلب رؤية أعماله الحسنة من قلبه والإخبار بها من لسانه، وشغله برؤية ذنبه، فلا يزال نصب عينيه حتى يدخل الجنة، فإن ما تقبل من الأعمال رُفع من القلب رؤيته ومن اللسان ذكره》.
"ابن القيم"
"ابن القيم"
...
:red_circle: 《If God wants a good servant, he took away the vision of his good deeds from his heart and informing them of his tongue, and his occupation of his sins, then his eyes are still in mind until he enters Paradise, then what accepts from the works was raised from the heart his vision and from the tongue mentioned》. "Ibn al-Qayyim"
مواضيع مماثلة
» ©~{الرقائق و المواعظ - الزهد - الدنيا مزرعة الآخرة}~©
» °¨°¤ الجنة ونعيمها وعد الله تعالى للمؤمنين والمسلمين ولمن أحسن في الدنيا ¤°¨°
» حكمة الخالق في خلق الحشرات والعقارب والحياة وجعلها في الدنيا لنذكر جهنم عذاب جحيم الاخرة
» ايات الله في العباد / من صفات الله / عدد تقريبي بين في الناس في الدنيا
» * الدين و السعادة في الحياة الدنيا *
» °¨°¤ الجنة ونعيمها وعد الله تعالى للمؤمنين والمسلمين ولمن أحسن في الدنيا ¤°¨°
» حكمة الخالق في خلق الحشرات والعقارب والحياة وجعلها في الدنيا لنذكر جهنم عذاب جحيم الاخرة
» ايات الله في العباد / من صفات الله / عدد تقريبي بين في الناس في الدنيا
» * الدين و السعادة في الحياة الدنيا *
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى